دیدنی های استانبول
نوشته شده توسط : سیمین

کاخ بیلربی استانبول :

 

_ییلدیز_استانبول_3.jpg

 

این کاخ که در قسمت آسیایی تنگه بسفر ساخته شده است ، بنایی زیبا که با گل های مگنولیا پوشیده شده و زیبایی خیره کننده ای به آن بخشیده است . قدمت این کاخ به قرن نوزدهم میلادی بر می گردد . این بنای زیبا که به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شده است در تابستان جهت پذیرایی از مهمانان خارجی و مقامات عالی رتبه از آن استفاده می شده . دکوراسیون داخلی این کاخ با نقش های شرقی و ترک همراه با تزئینات به سبک مغرب زمین تزیین شده است ، داخل این کاخ با لوسترهایی بی نظیر ، ظروف چینی و گلدان های سرامیکی تزئین شده و همچنین با فرشهایی گرانبهایی مزین شده است . گردشگران تور استانبول برای دیدن از این کاخ زیبا می توانند با  همراه شوند .

_ییلدیز_استانبول_2.jpg

_ییلدیز_استانبول.jpg 

 

کلیسای چورا استانبول :

کلیسای چورا استانبول یکی از زیباترین نمونه های باقی مانده از معماری بیزانسی است که در قسمت غربی منطقه فاتح استانبول قرار دارد. در قرن شانزدهم، در دوره عثمانی، این کلیسا به مسجد تبدیل شد و در نهایت در سال 1948 به موزه بدل گردید. قسمت داخلی ساختمان این کلیسا با نقاشی و موزاییک های زیبایی طراحی شده است. در اوایل قرن پنجم میلادی ساختمان اولیه کلیسای چورا به عنوان قسمتی از ساختمان صومعه در خارج از دیوارهای قسطنطنیه، در جنوب خلیج شاخ طلایی ساخته شد. این کلیسا در مقایسه با کلیساهای دیگر بیزانسی چندان بزرگ نیست اما به دلیل این که طراحی داخل آن دست نخورده باقی مانده منحصر به فردش کرده است. کلیسای چورا به سه قسمت اصلی ورودی، بدنه اصلی کلیسا و قسمت عبادت گاه تقسیم می شود و در ضمن این کلیسا دارای شش گنبد می باشد. اگر به اماکن تاریخی علاقه مند هستید حتما در تور استانبول از این مکان تاریخی دیدن فرمائید .

_چورا_استانبول.jpg

 

 

آبراهه والنس استانبول :

آبراهه والنس استانبول یک سیستم آب‌ رسانی عمده برای قسطنطنیه بوده و یک آبراهه رومی می باشد که  در گذشته بیزانسی‌ها و عثمانی ها آن استفاده می کردند. آبراهه والنس در سال 368 میلادی ساخته شد پس از آن چندین بار بازسازی گردید و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در تور استانبول به شمار می آید. این آبراهه فاصله کمی تا  مسجد شاهزاده دراستانبول دارد و در حد فاصل دانشگاه و مسجد سلطان احمد قرار گرفته است. این آبراهه از آجر و سنگ ساخته شده و 971 متر طول و حدود 8 متر عرض دارد. این آبراهه نام خود را از امپراطور والنس گرفته است که در قرن چهارم همزمان با ساخت آن حکومت می کرد.

 

_والنس_استانبول_2.jpg

_والنس_استانبول.jpg

 

 

مطالب مرتبط :

تور استانبول زمستان 94

تور استانبول دی 94

تور استانبول نوروز 95





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های استانبول,اماکن دیدنی استانبول,جاذبه های گردشگری استانبول,بهترین مکان های دیدنی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: